Persoanele cu bulimie afirma ca se intampla deseori sa aiba episoade de mancat compulsiv atunci cand au emotii intense, negative sau pozitive.
  Cu totii avem emotii, fie negative fie pozitive, uneori mai intense, alteori mai putin intense. Este important insa sa intelegem ce determina aceste emotii si sa dezvoltam metode adecvate pentru a le gestiona.
  Pentru unele persoane cu bulimie, mancatul compulsiv nu este singurul comportament disfunctional de autoreglare emotionala. Unele persoane recurg la comportamente de risc (conduc cu viteza, consuma alcool in exces, etc) sau la comportamente de auto-ranire (se taie, isi zgarie pielea, se ard, etc). Citeste mai multe despre comportamentele de auto-ranire si cum poti gestiona diferit emotiile in brosura de aici.

   Ce pot face?
   
- Este important sa tii un jurnal in care sa notezi care a fost situatia care a declansat aceste emotii, care au fost gandurile tale legate de acea situatie si ce ai facut.
- Observa, in jurnal, daca exista un tipar al modului in care gestionezi emotiile dificile (ex. "aproape tot timpul cand am emotii negative, ajung sa mananc compulsiv")
- Foloseste fisa "Dezbaterea gandurilor automate" pentru a invata cum sa gasesti ganduri alternative, si sa scazi intensitatea emotiilor
- Cauta comportamente mai putin distructive pentru a gestiona emotiile. Stii deja prea bine ca, atunci cand esti furioasa sau trista si mananci compulsiv, desi te simti mai bine pe moment, disconfortul creste apoi si mai tare. E important sa gasesti si sa practici comportamente adaptative de reglare emotionala, astfel incat acestea sa devina un nou mod de functionare. De exemplu: cand sunt furioasa, pot sa fac o plimbare pana cand ma linistesc sau sa ascult muzica / cand sunt trista sau mi-e teama, pot sa sun pe cineva (o prietena, sora) si sa-i povestesc ce ma supara sau sa fac o baie si sa citesc o carte care imi place. Tu ce crezi ca te-ar ajuta sa te simti mai bine?

   Nu uita! Vei duce o batalie cu propriile tale obiceiuri. Cu cat practici mai des noi comportamente functionale de reglare emotionala, cu atat mai repede ele vor deveni obisnuinta.


Copyright © 2014 Chiscu Ana Raluca. Toate drepturile rezervate.    

Ai nevoie de ajutor?
bulimie.ro | 
o726.191.822
Contact
Specialisti
Familie & Prieteni
Auto-ajutor

ARTICOLE AUTO-AJUTOR
Normalizarea Alimentatiei

Factori Care Mentin Mancatul Compulsiv

Interventii Comportamentale in Mancatul Compulsiv

Influenta Gandurilor Permisive in Episoadele de Mancat Compulsiv

Oprirea Consumului de Laxative

Consecintele Exercitiului Fizic Excesiv

Scaderea Preocuparii Excesive Privind Forma si Greutatea Corporala

Imaginea Corporala

Probleme Frecvente: Stima de Sine

Probleme Frecvente: Depresia


Tristetea, furia, plictiseala sunt stari care pot determina declansarea unui episod de mancat compulsiv.
Gandurile permisive si mancatul compulsiv

Tratament: Psihoterapia Cognitiv-Comportamentala
Depresia si bulimia nervoasa

Cercul vicios al bulimiei nervoase

Complicatiile medicale ale bulimiei nervoase

Jurnal de alimentatie (cu instructiuni)

Factori declansatori ai episoadelor de mancat compulsiv + alternative

Lista activitati - tehnica "amanare si distragerea atentiei"

Imaginea corporala - lista comportamente de evitare si asigurare




Fise de lucru
Descarca brosura
Cresterea tolerantei la disconfort