De cate ori ti s-a intamplat sa nu te poti abtine de la un biscuit, apoi sa te gandesti "Acum deja mi-am incalcat dieta, nu mai conteaza cat mananc!", iar apoi sa mananci 3 pachete de biscuiti? Este doar un exemplu al modului in care gandirea rigida privind alimentatia (manifestata printr-o serie de reguli "Trebuie sa nu mananc dupa anumite ore", "Nu trebuie sa mananc anumite alimente", "Daca mananc ceva in afara dietei, apoi nu mai are importanta cat si ce mananc", etc) te conduce in punctul de a te supra-alimenta.

Cand gandim flexibil si rational, si ne bazam alegerile alimentare pe nevoile organismului dar ne permitem in acelasi timp satisfacerea unor pofte, prevenim supra-alimentarea. Gandind ca "Pot manca oricand, oricum (nu "doar azi" si de maine nu), putem sa ne controlam mai eficient alimentatia.

  Ce pot face?

- Citeste articolul despre ce inseamna o alimentatie normala - aici
- Fa o lista cu alimente pe care le consideri "bune" si alimente pe care le consideri "rele" - cele pe care eviti sa le consumi in mod obisnuit (vezi model aici)
- Aseaza alimentele "rele" pe o scala, de la cel care iti creeaza cel mai mic disconfort, pana la cel de care iti este cel mai teama
- Planifica introducerea treptata a alimentelor de care te temi (incepand cu cel mai usor), in alimentatia ta obisnuita
- Iti poate fi de ajutor: sa imparti cu o prietena atunci cand mananci un aliment care iti creste disconfortul, sa iti planifici activitati dupa masa astfel incat sa iti distragi atentia cand disconfortul va creste, sa te gandesti daca prietenii tai mananca alimentele respective, sa te gandesti ca disconfortul pe care il simti va trece iar teama ta legata de consumul acelui aliment va scadea.


Copyright © 2014 Chiscu Ana Raluca. Toate drepturile rezervate.    

Ai nevoie de ajutor?
bulimie.ro | 
o726.191.822
Contact
Specialisti
Familie & Prieteni
Auto-ajutor
Cercul vicios al bulimiei nervoase

Complicatiile medicale ale bulimiei nervoase

Jurnal de alimentatie (cu instructiuni)

Factori declansatori ai episoadelor de mancat compulsiv + alternative

Lista activitati - tehnica "amanare si distragerea atentiei"

Imaginea corporala - lista comportamente de evitare si asigurare



Fise de lucru

ARTICOLE AUTO-AJUTOR
Normalizarea Alimentatiei

Factori Care Mentin Mancatul Compulsiv

Interventii Comportamentale in Mancatul Compulsiv

Influenta Gandurilor Permisive in Episoadele de Mancat Compulsiv

Oprirea Consumului de Laxative

Consecintele Exercitiului Fizic Excesiv

Scaderea Preocuparii Excesive Privind Forma si Greutatea Corporala

Imaginea Corporala

Probleme Frecvente: Stima de Sine

Probleme Frecvente: Depresia


"Daca tot mi-am incalcat dieta, ce rost are sa ma mai opresc?!"


Consecintele Restrictionarii Alimentatiei


Starile Emotionale si Mancatul Compulsiv
Foamea si mancatul compulsiv