Foamea fiziologica este unul dintre principalii factori de mentinere a episoadelor de mancat compulsiv. De altfel, chiar si persoanele care nu sufera de bulimie, au tendinta de a se supra-alimenta atunci cand ajung sa le fie prea foame. Mai mult, apare tendinta de a alege alimente dulci sau cu continut caloric ridicat, deoarece corpul nostru incearca sa compenseze pentru perioada de sub-alimentare (ai auzit probabil expresia "sa nu mergi la cumparaturi cand iti este foame").
Din acest motiv, pentru a avea un mai bun control asupra episoadelor de mancat compulsiv, este important sa ai o alimentatie regulata: 3 mese si 2 gustari pe zi, la interval de 3-4 ore intre ele.

   Beneficiile alimentatiei regulate sunt:
     - Te ajuta sa iti reglezi senzatia de foame si satietate
     - Ajuta la cresterea ratei metabolismului bazal (cu ajutorul meselor regulate, corpul tau va consuma mai multa energie - rata metabolismului creste cu aprox. 10%)
     - Este cea mai eficienta metoda de a mentine o greutate corporala adecvata
     - Ajuta la stabilizarea nivelului de zaharuri in sange - prevenind senzatiile intense de foame
     - Scade riscul de supra-alimentare
     - Previne cresterea in greutate
     - Scade riscul bolilor cardiovasculare
  (poti afla mai multe cautand pe internet - "Benefits of regular eating")
  
   Ce pot face?

- Stabileste-ti un plan de alimentatie, compus din 3 mese si 2 gustari, care sa contina alimente cat mai diversificate. Un medic nutritionist, cu experienta in tratamentul bulimiei, te poate invata cum sa procedezi. Daca nu ai posibilitatea de a apela la un medic nutritionist, incearca sa folosesti informatiile din sectiunea "Alimentatie".
- Stabileste-ti mesele la un interval de 3 - 4 ore, nu sari peste nici o masa. Pentru inceput, este necesar sa respecti cu strictete acest plan.
- Planifica mese echilibrate caloric, nu incerca sa trisezi si sa mananci mai putin decat ai nevoie - corpul tau va sti si mai tarziu va cere mai mult.
- Planifica-ti mesele, luand in considerare locul in care te vei afla si alimentele pe care le ai la dispozitie. Daca se intampla sa fii intr-un alt loc in jurul orei stabilite pentru masa, si nu ai acces la alimentele pe care ti-ai propus sa le mananci, nu folosi asta ca pe o scuza pentru a sari o masa: poti cumpara un iaurt de baut, o banana, un pachetel de biscuiti.
- Foloseste cat mai putine (spre deloc) alimente "dietetice" - 0% zahar sau grasimi, zaharina in loc de zahar, etc. Aceasta metoda prin care incerci sa-ti pacalesti organismul nu va functiona, si vei ajunge din nou sa-ti fie foame dupa un interval foarte scurt de timp.
Vezi sectiunea "Alimentatie" pentru mai multe informatii.


Copyright © 2014 Chiscu Ana Raluca. Toate drepturile rezervate.    

Ai nevoie de ajutor?
bulimie.ro | 
o726.191.822
Contact
Specialisti
Familie & Prieteni
Auto-ajutor
Cercul vicios al bulimiei nervoase

Complicatiile medicale ale bulimiei nervoase

Jurnal de alimentatie (cu instructiuni)

Factori declansatori ai episoadelor de mancat compulsiv + alternative

Lista activitati - tehnica "amanare si distragerea atentiei"

Imaginea corporala - lista comportamente de evitare si asigurare



Fise de lucru

ARTICOLE AUTO-AJUTOR
Normalizarea Alimentatiei

Factori Care Mentin Mancatul Compulsiv

Interventii Comportamentale in Mancatul Compulsiv

Influenta Gandurilor Permisive in Episoadele de Mancat Compulsiv

Oprirea Consumului de Laxative

Consecintele Exercitiului Fizic Excesiv

Scaderea Preocuparii Excesive Privind Forma si Greutatea Corporala

Imaginea Corporala

Probleme Frecvente: Stima de Sine

Probleme Frecvente: Depresia



Restrictia calorica determina modificarea starii psihice, si creste riscul de a avea episoade de mancat compulsiv.
Consecintele Restrictionarii Alimentatiei

Incalcarea Regulilor Privind Dieta

Consilierea Nutritionala in Bulimia Nervoasa