Practicarea exercitiului fizic trebuie sa tina cont, in primul rand de starea de sanatate. Se recomanda, in medie, aproximativ 30min - 60 min de exercitiu fizic, de 3 - 5 ori pe saptamana.
  Exercitiul fizic trebuie sa aiba ca scop imbunatatirea starii de sanatate sau prevenirea unor boli, starea generala de bine (fizica si psihica) si sa fie practicat flexibil, in limitele conditiei fizice.

Exercitiul fizic excesiv

Practicarea exercitiului fizic in exces este unul dintre simptomele intalnite in bulimie si anorexie. Pentru ca a face miscare este important pentru sanatatea fizica si emotionala, trebuie sa stabilim cand acest lucru devine "nesanatos".

Se considera ca exercitiul fizic este "excesiv" si "nesanatos" atunci cand:

- Exista o preocupare intensa legata de exercitiul fizic, sau exista ganduri intruzive privind practicarea exercitiului fizic, care interfera cu activitatea zilnica sau cu capacitatea de concentrare a atentiei
- Renunti la alte activitati (ex. reduci din timpul pentru invatat, refuzi sa participi la unele activitati sociale, pleci in timpul serviciului, etc - pentru a-ti urma programul de exercitii fizice stabilit)
- Te simti speriata, furioasa sau vinovata daca nu reusesti sa-ti urmezi programul de exercitii fizice
- Exercitiul fizic este practicat zilnic, intens, timp indelungat, peste limitele recomandate, avand ca scop principal controlul greutatii sau al formei / compozitiei corporale
- Este practicat in stransa legatura cu alimentatia ("Pot sa mananc doar daca fac sport", "Nu pot sa mananc anumite alimente daca nu fac sport", etc) si / sau doar pentru a "arde" calorii  ("Fac sport in functie de cate calorii am mancat")
- Este practicat chiar si atunci cand starea fizica nu o permite (dureri, oboseala, deshidratare, subnutritie, boala)
- Este practicat pentru a controla emotii ("Cand ma simt speriata, trista, furioasa, trebuie sa fac sport")
- Este practicat ca metoda de auto-pedepsire
- Este practicat pentru a-i evita pe ceilalti sau ca scuza pentru a evita anumite situatii sau emotii
- Este practicat pana la epuizare sau pana la un nivel de oboseala care disturba functionarea adecvata (ex. "Fac 2 ore de exercitii fizice seara, apoi nu mai pot sa adorm")
- Este practicat ca metoda de crestere a stimei de sine sau a sentimentului de auto-control ("Daca nu fac sport nu ma pot suporta", "Doar daca fac sport ma simt bine cu mine / sunt mandra de mine")
- Este resimtit ca un disconfort, nu ca o placere
.
  Practicarea exercitiului fizic in exces este, de regula, insotita de tipare disfunctionale de alimentatie. Aceste 2 componente conduc la amenoree (ovarele produc mai putin estrogen), pierderea masei osoase (osteoporoza) si cresterea riscului de fracturi.
    Daca in prezent practici exercitii fizice excesiv, discuta cu medicul nutritionist pentru a stabili daca starea de sanatate iti permita sa faci exercitiu fizic, cat de intens si cat de frecvent.
    Daca este nevoie, scade treptat numarul minutelor (ex.: cu cate 10 min / zi) in care practici sport, pana cand ajungi la recomandarile medicului, sau scade treptat nivelul de intensitate (discuta cu medicul un plan de scadere a intensitatii exercitiilor fizice). In acelasi timp, respecta regimul alimentar recomandat si rezista tentatiei de a restrictiona alimentatia!

Recomandari privind activitatea fizica:

Copii sub varsta de 5 ani: 180 de minute de activitate fizica / zi
Copii si adolescenti cu varsta cuprinsa intre 5 si 18 ani: 60 de minute de activitate fizica / zi
Adulti (19 - 64 de ani): 150 de minute de activitate fizica / saptamana
Varstnici (peste 64 de ani): 150 de minute de activitate fizica / saptamana



Copyright © 2014 Chiscu Ana Raluca. Toate drepturile rezervate.    

Ai nevoie de ajutor?
bulimie.ro | 
o726.191.822

ARTICOLE AUTO-AJUTOR
Normalizarea Alimentatiei

Factori Care Mentin Mancatul Compulsiv

Interventii Comportamentale in Mancatul Compulsiv

Influenta Gandurilor Permisive in Episoadele de Mancat Compulsiv

Oprirea Consumului de Laxative

Consecintele Exercitiului Fizic Excesiv

Scaderea Preocuparii Excesive Privind Forma si Greutatea Corporala

Imaginea Corporala

Probleme Frecvente: Stima de Sine

Probleme Frecvente: Depresia


Cercul vicios al bulimiei nervoase

Complicatiile medicale ale bulimiei nervoase

Jurnal de alimentatie (cu instructiuni)

Factori declansatori ai episoadelor de mancat compulsiv + alternative

Lista activitati - tehnica "amanare si distragerea atentiei"

Imaginea corporala - lista comportamente de evitare si asigurare



Fise de lucru
Contact
Specialisti
Familie & Prieteni
Auto-ajutor
Exercitiul fizic este benefic pentru minte si corp. Practicat insa in exces, are mai degraba efecte negative.


Foamea si mancatul compulsiv

Simptomele bulimie nervoase
Oprirea varsaturilor auto-provocate