Un alt factor care poate creste riscul de a avea un episod de mancat compulsiv este sindromul premenstrual. Se estimeaza ca 40% dintre femei se confrunta cu aceasta problema, iar printre simptome se numara:
    - Senzatia de "umflare" - probabil datorata retentiei de lichid, care determina si o crestere temporara a greutatii
    - Dispozitie mai negativa, ganduri auto-critice si sentimente de neputinta sau deznadejde
    - Oboseala mai crescuta
    - Dureri de cap
    - Senzatie accentuata de foame

Multe femei afirma ca simt o senzatie de foame mai accentuata, iar cercetarile au aratat ca organismul are nevoie de 250 -300 de calorii / zi in plus, in aceasta perioada (Wurtman, 1989). Aceasta nevoie mai crescuta de energie se poate manifesta si printr-o pofta mai accentuata de alimente dulci.
Una dintre greselile des intalnite este reducerea aportului caloric, din cauza retentiei de lichid care este interpretata eronat ca fiind "ingrasare". Aceasta scadere a aportului caloric in perioada ciclului menstrual creste semnificativ riscul de a avea episoade de mancat compulsiv.

   Ce pot face?

- Observa daca in perioada menstruatiei simti o senzatie mai intensa de foame sau prezinti simptomele descrise mai sus
- Inainte de menstruatie, pregateste-te mental pentru perioada in care te vei simti mai "umflata", gandindu-te ca este un proces fiziologic normal, care trece dupa cateva zile. Pentru a te convinge de acest lucru, tine un jurnal al greutatii tale inainte si dupa menstruatie, timp de 2-3 luni, si observa care sunt modificarile.
- Retine ca organismul tau are nevoie de un aport caloric mai crescut. In nici un caz nu restrictiona alimentatia, ci dimpotriva, incearca sa consumi o gustare in plus (un iaurt, un baton de cereale, etc)
- Daca simti o pofta crescuta de alimente dulci, mananca un baton mic de ciocolata sau imparte o prajitura cu o prietena. Daca iti satisfaci poftele atunci cand apar, consumand o cantitate mica, vei reduce riscul de a manca ulterior necontrolat si mai mult.
- Incearca sa porti haine confortabile (care sa nu te stranga, si sa accentueze senzatia de disconfort), sa nu te cantaresti in aceasta perioada si sa cauti activitati placute si relaxante.
- Daca disconfortul tau este foarte mare in perioada menstruatiei, discuta cu medicul ginecolog despre aceasta problema.


Copyright © 2014 Chiscu Ana Raluca. Toate drepturile rezervate.    

Ai nevoie de ajutor?
bulimie.ro | 
o726.191.822
Contact
Specialisti
Familie & Prieteni
Auto-ajutor
Exista 4 factori care declanseaza episoadele de mancat compulsiv: infometarea, incalcarea unei reguli privind alimentatia, dezinhibitia si starile emotionale.
Cercul vicios al bulimiei nervoase

Complicatiile medicale ale bulimiei nervoase

Jurnal de alimentatie (cu instructiuni)

Factori declansatori ai episoadelor de mancat compulsiv + alternative

Lista activitati - tehnica "amanare si distragerea atentiei"

Imaginea corporala - lista comportamente de evitare si asigurare



Fise de lucru

ARTICOLE AUTO-AJUTOR
Normalizarea Alimentatiei

Factori Care Mentin Mancatul Compulsiv

Interventii Comportamentale in Mancatul Compulsiv

Influenta Gandurilor Permisive in Episoadele de Mancat Compulsiv

Oprirea Consumului de Laxative

Consecintele Exercitiului Fizic Excesiv

Scaderea Preocuparii Excesive Privind Forma si Greutatea Corporala

Imaginea Corporala

Probleme Frecvente: Stima de Sine

Probleme Frecvente: Depresia


Printre principalii factori care determina si mentin episoadele de mancat compulsiv se numara:

   * Sub-alimentarea
   * Incalcarea unei reguli auto-impuse privind dieta
   * Dezinhibitia datorata consumului de alcool
   * Starile emotionale



Starile Emotionale si Mancatul Compulsiv
Incalcarea Regulilor Privind Dieta
10 Strategii pentru a Invinge Mancatul Compulsiv