Folosirea inadecvata, indelungata si / sau excesiva a laxativelor reprezinta un pericol pentru sanatate si poate fi fatala. Ca si in cazul varsaturilor auto-provocate, se impune oprirea cat mai rapida a consumului de laxative.

     Motive pentru a opri consumul de laxative

Laxativele nu conduc la o scadere semnificativa a absorbtiei calorice, intrucat actioneaza la nivelul intestinului gros, in timp ce caloriile sunt absorbite la nivelul intestinului subtire
Laxativele produc deshidratare si dezechilibru hidroelectrolitic, precum hipopotasemia, care poate conduce la deces
Consumul de laxative creste riscul de cancer de colon
Consumul de laxative diminueaza tonusul musculaturii intestinului gros, provocand dependenta si conducand la oprirea completa a peristaltismului (organismul nu mai functioneaza fara laxative)

   Ce pot face?

  Oprirea consumului de laxative este neplacuta, la inceput, pana cand organismul va reincepe sa functioneze normal, insa aceasta este singura cale prin care puteti evita consecinte severe precum cele mentionate mai sus.
   Exista doua modalitati prin care poti opri consumul de laxative: brusc sau treptat.

  Oprirea brusca a consumului de laxative

Este de preferat ca oprirea brusca a consumului de laxative sa se faca sub observatie medicala. Medicul va poate recomanda o serie de medicamente care sa va ajute sa gestionati problema constipatiei.
In perioada urmatoare, va puteti astepta la probleme legate de constipatiei si retentie de lichid. Cititi mai jos cum sa gestionati aceste probleme.

  Oprirea treptata a consumului de laxative

  Majoritatea persoanelor care folosesc frecvent laxative prefera aceasta metoda pentru a opri consumul lor. Oprirea treptata a laxativelor se realizeaza prin reducerea progresiva a numarului de laxative cu 50% la fiecare 7 - 10 zile (exemplu: 20 - 10 - 5 - 2 - 1 - 0).
 
Constipatia si retentia de lichid sunt printre cele mai frecvente probleme cu care se confrunta persoanele care opresc consumul de laxative.
  
    Constipatia poate fi gestionata prin:

     Cresterea consumului de fructe, legume si cereale integrale
     Folosirea pe termen scurt a unor laxative de volum: Citrucel, Perdiem
     Folosirea, pe termen scurt, a unui laxativ emolient: Docusat de sodiu (100 - 300 mg/zi)
     Exercitiu fizic: plimbare de intensitate moderata, 30 minute / zi
     Consumarea unor fructe uscate sau deshidratate (ex. prune, caise, smochine)
 
       Cereti sfatul medicului daca intentionati sa folositi medicamentele descrise mai sus!!!

   Retentia de lichid poate fi mai usor gestionata prin:

       Reducerea consumului de sodiu in alimentatie
       Dormit pe spate, cu fata in sus si cu picioarele ridicate pe o perna (pentru a reduce umflarea fetei si a picioarelor)

  Daca observi ca mainile, gleznele, fata sau abdomenul tau sunt mai umflate, aminteste-ti ca este un fenomen trecator, care se datoreaza retentiei de lichid, si nu ingrasarii! Rezista tentatiei de a relua consumul de laxative, diuretice sau de a restrictiona alimentatia!


Copyright © 2014 Chiscu Ana Raluca. Toate drepturile rezervate.    

Ai nevoie de ajutor?
bulimie.ro | 
o726.191.822

ARTICOLE AUTO-AJUTOR
Normalizarea Alimentatiei

Factori Care Mentin Mancatul Compulsiv

Interventii Comportamentale in Mancatul Compulsiv

Influenta Gandurilor Permisive in Episoadele de Mancat Compulsiv

Oprirea Consumului de Laxative

Consecintele Exercitiului Fizic Excesiv

Scaderea Preocuparii Excesive Privind Forma si Greutatea Corporala

Imaginea Corporala

Probleme Frecvente: Stima de Sine

Probleme Frecvente: Depresia


Cercul vicios al bulimiei nervoase

Complicatiile medicale ale bulimiei nervoase

Jurnal de alimentatie (cu instructiuni)

Factori declansatori ai episoadelor de mancat compulsiv + alternative

Lista activitati - tehnica "amanare si distragerea atentiei"

Imaginea corporala - lista comportamente de evitare si asigurare



Fise de lucru
Contact
Specialisti
Familie & Prieteni
Auto-ajutor
Consumul de laxative produce mai degraba deshidratare, nu o scadere in greutate.


Simptomele bulimie nervoase
Gandurile permisive si mancatul compulsiv

10 Strategii pentru a Invinge Mancatul Compulsiv