Copyright © 2014 Chiscu Ana Raluca. Toate drepturile rezervate.    
o726.191.822
bulimie.ro | 
Ai nevoie de ajutor?

The Body Image Workbook
Modul in care se alimenteaza persoanele cu o tulburare de comportament alimentar este sever perturbat, inclusiv in felul in care sunt consumate alimentele in timpul mesei. Persoanele cu anorexie mananca mai incet, taie mancarea in mai multe bucatele (mici), imping mancarea dintr-o parte in alta a farfuriei, sau incearca sa scoata grasimea de pe mancare. Persoanele cu bulimie sau tulburare de mancat compulsiv incearca sa manance mai putin cand sunt in public, insa, in timpul episoadelor de mancat compulsiv, mananca mult mai repede si mai mult decat au nevoie.

"Mancatul constient" inseamna sa fii atent la ceea ce se intampla in interiorul tau (senzatia de foame, de satietate, gandurile pe care le ai etc), si in afara ta (modul in care arata mancarea, mirosul, locul in care mananci, etc), fara a critica sau a judeca aceste lucruri. 
Mancatul constient reprezinta o cale catre o relatie sanatoasa cu mancarea, in care esti prezent (cu mintea si corpul) atunci cand mananci, si te bucuri de mancarea care iti hraneste corpul.

1. Alege ce doresti sa mananci. Fii constient de nevoile corpului tau (nutritive si calorice), si alege mancare hranitoare pentru corp, in loc de a alege alimente care sa te faca sa "arati bine" sau sa iti satisfaca nevoile emotionale. Corpul tau are nevoie de o alimentatie cat mai diversificata, care sa includa toate tipurile de alimente. In plus, corpul tau are nevoie de energie. Hraneste-ti corpul cu o alimentatie diversificata si suficienta din punct de vedere caloric.

2. Aseaza-te la masa cand mananci. Opreste alti stimuli (televizor, laptop, etc), pentru a te putea concentra cu adevarat pe ceea ce faci. Nu manca in picioare, sau pe strada, decat daca este o "urgenta". Creeaza un mediu adecvat pentru a fi constient de comportamentul tau si pentru a putea savura mancarea.

3. Foloseste-ti simturile. Fii atent la felul in care arata mancare, mirosul, gustul, textura, etc. Incearca sa mananci incet si sa savurezi fiecare inghititura.

4. Mesteca incet. Acorda-ti timp pentru a simti si a te bucura de gustul si textura alimentelor pe care le consumi.

5. Fii atent la senzatia de foame si satietate. Mananca atunci cand simti ca incepe sa-ti fie foame (aprox. 3-4 ore intre mese) si opreste-te atunci cand simti ca ai o stare placuta de satietate.  

6. Fii recunoscator pentru ceea ce mananci. Mancarea este valoroasa, si suntem norocosi daca ne putem alimenta pentru un corp si o minte sanatoase.
Mancatul constient reprezinta o cale catre o relatie sanatoasa cu mancarea.


CARTI RECOMANDATE

Mindful Eating