Copyright © 2014 Chiscu Ana Raluca. Toate drepturile rezervate.    
o726.191.822
bulimie.ro | 
Ai nevoie de ajutor?

The Overcoming Bulimia Workbook
The Body Image Workbook


Mancatul compulsiv este intretinut atat de factori fiziologici, cat si de factori psihologici. Pentru a modifica acest tipar disfunctional de alimentatie, este nevoie sa ai grija de corpul si mintea ta. Iata cateva strategii care te pot ajuta in lupta cu mancatul compulsiv.

1.    Adopta o alimentatie regulata
Corpul tau are nevoie de o noua doza de energie la aproximativ 3-4 ore; daca sari peste mese, sau mananci la distante de timp mai mari de 4 ore, riscul de a consuma dintr-o data o cantitate mare de alimente creste semnificativ.

2.    Mananca 3 mese pe zi si 2 gustari.
Foamea fiziologica este printre principalii factori de mentinere ai mancatului compulsiv. Mancand 3 mese si 2 gustari pe zi corpul tau va avea suficienta energie, si vei observa ca mesele tale vor fi mai echilibrate caloric, si ca poti controla mai usor impulsul de a te supra-alimenta.

3.    Opreste-te din a tine diete
Fie ca e vorba de reducerea cantitatilor (sau a caloriilor) sau de interzicerea consumului unor alimente sau grupe de alimente, dietele cresc frecventa episoadelor de mancat compulsiv. Cere ajutorul unui medic pentru a invata cum sa te hranesti suficient si cum sa adopti o alimentatie care sa includa alimentele care iti plac.

4.    Odihneste-te suficient
Multi oameni care se confrunta cu problema mancatului compulsiva observa ca le este mai greu sa se controleze atunci cand sunt obositi. Cand suntem obositi, corpul nostru va cere sa suplimentam aportul enegetic mancand mai mult. Observa daca nevoia de a manca se datoreaza oboselii, si odihneste-te atunci cand simti nevoia.

5.    Fa miscare fizica
Miscarea te ajuta sa fii sanatos, fizic si psihic. Facand miscare zilnic, vei observa ca vei avea o dispozitie mai buna, mai multa energie, si mai mult chef de viata!

6.    Gestioneaza stresul adecvat
Multe persoane observa ca episoadele de mancat compulsiv sunt mai frecvente atunci cand trec prin perioade de stres. Cauta si practica metode diferite pentru a face fata stresului: exercitiile de respiratie, meditatia, exercitiul fizic si socializarea sunt doar cateva dintre metodele eficiente de reducere a stresului.

7.    Plictiseala
Deseori oamenii mananca de plictiseala. In timp, mancatul devine un raspuns aproape automat, atunci cand te simti plictisit. Fa o lista cu cateva activitati pe care le poti face atunci cand, din cauza plictiselii, simti impulsul de a te alimenta compulsiv.

8.    Creste-ti interesul pentru mai multe domenii
Persoanele care se confrunta cu probleme de alimentatie sunt foarte preocupate de felul in care arata, de greutatea lor corporala si de alimentatie. Aceasta preocupare se manifesta atat la nivel cognitiv (ganduri despre greutatea corporala, despre ce si cand sa mamance, etc), cat si la nivel comportamental (evita sa consume anumite alimente, se cantaresc frecvent, incearca sa-si ascunda corpul alegand doar anumite haine, etc). Aceasta preocupare mentine un tipar disfunctional de alimentatie. Cauta sa-ti cresti interesul si pentru alte domenii - fa o lista cu hobby-uri care te-ar putea interesa, sau cu lucruri noi pe care ai dori sa le afli sau sa le incerci. 

9.    Practica activitati diverse, care te fac sa te simti bine
Lipsa de chef, tristetea, izolarea sociala, stima de sine scazuta sunt o parte dintre factorii psihologici care mentin episoadele de mancat compulsiv. Practicand diferite activitati (ex. mers la cursuri de dans, vizitat un oras nou, participare la workshop-uri, mers la teatru /concerte, etc), vei avea ocazia sa cunosti oameni noi, si vei observa ca, desi la inceput e nevoie de un efort, dispozitia ta va fi mai buna, vei avea mai multa incredere in tine si mai mult chef de viata. 

10.     Cere ajutorul prietenilor si familiei
Cu totii avem uneori nevoie de ajutorul celor din jur; cand simti ca iti este prea greu, cere ajutorul familiei sau al prietenilor. Iar daca simti ca nu este suficient, cauta ajutorul unui specialist (psiholog, psihoterapeut)

10 strategii pentru a invinge mancatul compulsiv
CARTI RECOMANDATE